Hoppa till huvudinnehåll

Våra lösningar

Lösningar som uppfyller era behov

Vi vill bidra till ökad komfort, hälsa och säkerhet – både hos våra kunder och kundernas kunder. Det handlar exempelvis om att främja hygien- och livsmedels-säkerhet för kocken och att se till att flamskyddskläder skyddar svetsaren. Våra textilier bidrar samtidigt till en god natts sömn på hotell, och såväl patienter som personal kan lita på att textilierna som de bär eller vårdas i alltid är rena och  hygieniskt hanterade.

Vår cirkulära modell

Varje dag vandrar hundratusentals arbetsbyxor, skyddsrockar, handdukar med mera varv på varv mellan våra tvätterier och kunder. Den cirkulära affärsmodellen är grunden i vår verksamhet, och en förutsättning för att vi ska kunna nå våra högt uppsatta hållbarhetsmål. Den garanterar dig som kund en bättre livscykelkostnad och att ni får mer tid över till att fokusera på er kärnverksamhet.

  • Med utgångspunkt i din verksamhet

    Alla tjänster vi tar fram är anpassade efter varje enskild kund. Vi tar oss tid att identifiera behoven för just din verksamhet, så att vi kan ta fram den lösning som uppfyller alla krav som din verksamhet har gällande hygien, säkerhet och hållbarhet.

  • Vi tar ansvar för inköp och lagerhållning

    Du har viktigare saker för dig än att hantera verksamhetens kläder och textilier. Därför sköter vi allt det praktiska genom att köpa in och förvara era textilier. Du får ett fast, månatligt avtal så att du kan frigöra tid, utrymme, personal och kapital.

  • Vi tvättar, levererar och underhåller

    Våra professionella och innovativa tvättprocesser säkerställer att textilierna inte bara tvättas synligt rena utan också blir helt fria från bakterier. Vi kvalitetskontrollerar alla textilier före och efter tvätt så att ni kan lita på att fläckiga, trasiga eller slitna textilier sorteras bort. Vårt serviceteam monterar och reparerar hygienprodukterna och vi fyller löpande på ert lager med nya förbrukningsvaror.

  • Du får en individuellt anpassad service

    Vi förstår att din verksamhet har individuella behov och krav som våra lösningar ska leva upp till. Därför erbjuder vi skräddarsydda avtal, ett dedikerat kundserviceteam och anpassar vår service från era individuella önskemål.

  • Vi levererar enligt dina önskemål

    Vi hämtar och levererar regelbundet – enligt de leveransintervaller, mängd textilier på lager, avlämningsplats och paketering som du önskar.

Kärnan i vår kundservice

Många av våra kunder behöver textil- och hygienlösningar för att uppfylla olika regler eller standarder. Vi vill göra mer än att bara uppfylla dessa regler - vi strävar efter att överträffa dem, ge våra kunder en renare och säkrare arbetsmiljö och samtidigt säkerställa att vi tillsammans tar väljer rätt produkter och processer för en mer hållbar konsumtion.

Som serviceföretag bygger hela vår verksamhet på goda kundupplevelser, och den här grunden är det som skapar våra starka och långvariga kundrelationer:

  • Respect Icon

    Närhet

    Vi har tvätterier och chaufförer över hela landet och era fasta kontaktpersoner ser till att både du och medarbetarna får den snabba och personliga service som ni behöver varje dag.

  • Integrity Icon

    Enkelhet

    När ni låter oss ta hand om tvätt och underhåll av verksamhetens arbetskläder, textilier och hygienprodukter får ni mer tid över att lägga på att driva företaget och få verksamheten att växa.

  • Exemplarity Icon

    Trovärdighet

    Ni kan lita på att vi finns här för er. Vi levererar lösningar av hög kvalitet. Vi ser till att er verksamhet uppfyller aktuella krav och standarder, att ni får kontroll på era omkostnader och är redo att möta eventuella säsongstoppar.

Dina kontaktpersoner

Som kund hos Elis får du ett team som står vid din sida och hjälper er att möta de dagliga behoven.

  • Chauffören

    Er kontaktperson i vardagen:

    – hämtar och levererar textilier

    – tar emot och vidarebefordrar dina frågor och önskemål

    – säkerställer att du är nöjd med leveransen

  • Kundserviceteamet på anläggningen

    Du kan alltid kontakta teamet på anläggningen och de kan hjälpa dig med att:

    – ta emot och hantera beställningar

    – besvara fakturafrågor

    – säkerställa att de frågor och önskemål du har framfört till chauffören omsätts i praktiken

  • Key Account Manager

    Din personliga rådgivare som ser till att ert avtal med oss passar er och löpande justeras utifrån verksamhetens skiftande behov och krav.

Kontakta oss

Vill du ha mer information?

Kontakt

Vår ambition är att svara inom 24 timmar på vardagar.

*Obligatoriska fält